iStat

stat4u
wtorek, 2 listopada 2010

W Wiśle upłynęło już troszkę czasu od premiery dema FM 2011. Wersja demonstracyjna wygląda obiecująco, postaram się Wam pokazać najważniejsze moim zdaniem aspekty, które umilą Nam - drodzy gracze - rozgrywkę. Zapraszam do zapoznania się z foto recenzją. Szczegóły w rozwinięciu.



Kiedy w zeszłym tygodniu miałem okazję pobrać demo najnowszej wersji Football Manager’a byłem bardzo miło zaskoczony. Demo za pomocą platformy STEAM, pobierało się z pełną możliwą przepustowością łącza jakim dysponuje.

Tuż po włączeniu gry pokazały się nowe animacje reklamy SI Games, ukazanie licencji, etc. Po kolejnym ładnym ekranie pojawił się wreszcie ten najbardziej upragniony - ekran startowy. Tutaj nieznaczne zmiany kosmetyczne, obejmujące głównie kolorystykę skina. Idąc dalej wybieranie lig, tworzenia menedżera nie różniło się chyba niczym w stosunku do poprzednika.



Po dodaniu nowego menedżera ukazał mi się nowy interfejs graficzny systemu newsów, gdzie po lewej stronie znajduje się lista a centralnie została umieszczona treść wiadomości.


Idąc dalej zajrzałem do swojego profilu, trochę się tutaj pozmieniało. Atrybuty numeryczne zostały zastąpione paskami ze skalą wyrażoną w procentach. Bardzo ciekawą dla mnie opcją była ramka “Stosunki”, gdzie mogłem zobaczyć swoich zwolenników i przyjaciół.



Ponadto możemy zintegrować naszą karierę z serwisem Twitter, gdzie będziemy mogli wrzucać informacje odnośnie naszych osiągnięć. Drugim portalem, za pośrednictwem którego możemy dzielić się naszymi sukcesami jest YouTube, jak się pewnie domyślacie można wrzucać tam mecze, bramki i zapiski video.




Sporo zmieniło się w sprawie taktyki. Pisząc sporo, miałem na myśli nowy edytor stałych fragmentów gry(SFG). W poprzedniej wersji pojawił się kreator taktyk, w tym SI postanowiło dodać kolejny gadżet. Mi osobiście edytor SFG przypadł bardzo mocno do gustu. Pozwala to nam dokonać namacalnej analizy rozstawienia przy rzutach rożnych czy też rzutach wolnych, zarówno w ofensywie jak i defensywie.



Skoro ustawiliśmy już taktykę i sposób rozegrania SFG, przyszedł czas na wzmocnienie składu. Zmian właśnie w tej sferze byłem ciekaw najbardziej. Wprowadzenie agentów piłkarzy miało być bardzo innowacyjne. Trzeba przyznać, że programiści Sports Interactive swoją pracę wykonali co prawda poprawnie. Przy negocjacjach zazwyczaj nie zostajemy odesłanie z kwitkiem - chyba, że nasza oferta bardzo znacznie odbiega od wymagań piłkarza/agenta - lecz często oferta delikatnie się zmienia, co ułatwia i przyspiesza osiągnięcia porozumienia kontraktowego.  Negocjacje przybrały formę interakcji ze sztuczną inteligencją, która potrafi zaakceptować ofertę, zasugerować, że mogła by być lepsza, albo stwierdzić, że to kpina. W przypadku zbyt lekceważących warunków finansowych piłkarz, tudzież agent potrafią się na Nas obrazić na kilka tygodni i nie będą chcieli usiąść do renegocjacji.  Mimo licznych uwag graczy na CMForum i SI Community Forum jestem przekonany, że abstrakcyjne sytuacje w pełnej wersji gry będą absolutnie rzadkością.


 W konferencjach prasowych nastąpiła mała kosmetyczna zmiana. Jednak moim zdaniem przekłada się na uspokojenie nerwów niektórych osób(na pewno moich), kiedy musiałem najpierw zaznaczać odpowiedź a potem szukać przycisku wybierz... teraz klikając na satysfakcjonującą nas odpowiedź mamy przejście do kolejnego pytania



Jeszcze przed pierwszą grą kontrolną wpadł mi w ręce ekran przygotowania do meczu. Powiem szczerze jak zobaczyłem tę nazwę nie mogłem skojarzyć za co będzie to odpowiadać. Po otwarciu zakładki ukazały mi się opcja wybrania treningu alternatywnych taktyk, obszaru szczególnej uwagi - czyli czy mamy koncentrować się na zgraniu, SFG, grze w ofensywie, etc.




Oprawa wizualna rozgrywanych meczy w trybie 3D uległa znacznej poprawie. Jakość detali wyraźnie się poprawiła, silnik odnotowuje mniej zacięć, gdzie komentarrz wyprzedzał sytuacje na wirtualnym boisku. Wprowadzono w interfejsie meczowym możliwość większej ilości przyborów menedżerskiej analizy, co obrazuje poniższy zrzut ekranu.






 Wiemy na co stac nasz zespół, jednak wypadało by się wybrać do biura zarządu... i kolejna miła niespodzianka. Autorzy gry bardzo urozmaicili ten aspekt gry. Spotkanie z zarządem nie ogranicza się do złożenia prośby, gdzie dostajemy odpowiedź i conajwyżej możemy postawić ultimatum. Tym razem stając przed zarządem można odczuć obecność sztucznej inteligencji, interakcja ma formę dialogu, zresztą zobaczcie ami.


Jeżeli chodzi o grywalność i sam silnik meczowy, ciężko tutaj wystawić cenzurkę grając tylko w demo. Uważam, że na ten aspekt potrzeba znacznie więcej czasu, wiec tę kwestię przemilczę.

4 komentarze:

Anonimowy pisze...

test test

Seju pisze...

Negocjacje z graczami - bez wątpienia największa rewolucja w stosunku do dziesiątki.

Anonimowy pisze...

Dla mnie największą rewolucją jest dynamiczna reputacja ligi.

smetek pisze...

z ta dynamiczna reputacja ligi, nie wiem ilenascie sezonow trzeba rozegrac...po 8smiu, gdzie Lech regularnie gral w PM, reputacja w zasadzie stala w miejscu...

Prześlij komentarz